Wywiad z Panem Maciejem Jeleniem

Wywiad z panem Maciejem Jeleniem, prezesem Greenfire sp. z o. o. oraz Członkiem Zarządu Kunagone S.A.

team_maciej_jelen

Kunagone to Wasz autorski produkt, który odpiera atak kun na instalację elektryczną i maty wygłuszające obecne w samochodach. Jego zastosowanie jest możliwe również na poddaszach budynków, a zastosowanie go w tym miejscu ma na celu niedopuszczenie do powstania uszkodzeń wywołanych przez gryzonie w materiałach zastosowanych do ocieplania budynków. Co skłoniło Was do prac nad takim produktem?

Na co dzień zajmujemy się produkcją innowacyjnych wyrobów z drewna (www.woodson.pl – przyp. red.), a kuna przegryzała kable i kompletnie zniszczyła matę wygłuszającą w naszym samochodzie służbowym. Szybki research dostępnych rozwiązań na rynku spowodował, że nie mogliśmy być pewni, że kuna nie wróci. W zespole, w którym pracujemy podjęliśmy decyzję, że koniecznie musimy znaleźć skuteczne rozwiązanie naszego problemu. Dodatkową motywacją do działania była skala problemu bowiem okazało się, że kuny to nie tylko nasz problem, ale że jest powszechny w całej Polsce, jak również w Europie, a do tej pory stosowane rozwiązania nie zawsze były skuteczne.

Kunagone to produkt ekologiczny i można powiedzieć, że z odpadów. Skąd pomysł na poszukiwanie rozwiązania na szkodniki wśród substancji naturalnych i odpadowych?

Na pomysł na wykorzystanie sierści psa jako bazy produktu wpadła mama mojego wspólnika – Artura Olejniczaka. Podchwyciliśmy go, ulepszyliśmy skład i dopracowaliśmy recepturę tak, żeby produkt był maksymalnie skuteczny i rozpoczęliśmy testy. Okazało się, że produkt nie tylko działa, ale również jest tani w produkcji. Mimo głosów z rynku, że możemy sprzedawać produkt drożej, udało nam się utrzymać cenę detaliczną na poziomie 9,99 zł brutto. Dzięki temu użytkownicy samochodów i domów/kamienic z poddaszami mogą Kunagone, ze względu na niski koszt, używać zapobiegawczo, zanim wystąpi problem z kuną.

Jak wygląda konkurencja na rynku produktów anty-kunowych?

Z racji skali problemów produktów zwalczających kuny jest sporo, od spray’ów i odstraszaczy chemicznych, po odstraszacze ultradźwiękowe, siatki i klatki do łapania kun. Gdy klienci, którzy zaczęli kupować Kunagone, mówili nam, że próbowali już wszystkiego i nic nie działało, spowodowało to, że zintensyfikowaliśmy nasze działania na rzecz rozwoju tego produktu.

Produkt jest obecny na rynku od zaledwie kilku miesięcy, a już jest o Was głośno w mediach. Jak zatem z szalonego pomysłu zrobić biznes, który rośnie w siłę z każdym dniem?

Trafiliśmy w 10-tkę. Okazało się, że mamy do czynienia z nasilającym się problemem. Dodatkowo Kunagone dzięki skuteczności działania i niskiej cenie posiada ogromną przewagę konkurencyjną nad rozwiązaniami dostępnymi na rynku. Dzięki niewielkim rozmiarom opakowań i niskiej wadze produktu nie zajmuje zbyt wiele miejsca na półkach w punktach sprzedaży, co przekłada się na możliwość sprzedawania go w wielu rodzajach placówek handlowych. Dodatkowo niska cena i innowacyjność (produkt jest zastrzeżony w Urzędzie Patentowym) powodują, że część firm postanowiła zastosować go jako gadżet reklamowy i rozdaje go jako prezent dla swoich klientów. Produkt jest już na półkach kilku znanych sieci handlowych, a my postanowiliśmy przyśpieszyć jego rozwój i we współpracy z platformą Beesfund.com emitujemy akcje naszej firmy Kunagone S.A.

Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.

Również dziękuję. Czytelników portalu, którzy chcieliby wiedzieć więcej o produkcie zapraszamy na stronę www.kunagone.pl, a osoby zainteresowane inwestycją na www.akcja.kunagone.pl

 

Opracowanie: Magdalena Peszko-Doktor

Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *