Już za tydzień startuje VII Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz VII Targi BiznesExpo

Jak zwiększyć zyski? Gdzie i kiedy promować swoją działalność? W jaki sposób zabezpieczyć interesy firmy? Jak współpracować z samorządem? Tego wszystkiego dowiedzą się uczestnicy Europejskiego Kongresu MŚP! Zamiast nadęcia i górnolotnych słów czeka na nich rzetelna i praktyczna wiedza, którą będą mogli przekuć w biznesowy sukces!

kongres_logo-01-768x253

W październiku (18-20) po raz siódmy odbędzie się Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw, który pod dachem Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach zgromadzi przedstawicieli nauki, biznesu i samorządu. Współpraca tych trzech środowisk ma „Uwolnić biznes” i – dzięki realizacji ich postulatów – przyczynić się do lepszego rozwoju gospodarki.

Organizatorem wydarzenia jest Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, która od 27 lat zajmuje się promocją przedsiębiorczości i pobudza jej rozwój, jednocześnie stanowiąc miejsce dialogu i współpracy pomiędzy biznesem a administracją rządową i samorządową Obecnie RIG w Katowicach zrzesza blisko 500 firm ze Śląska. Natomiast w organizowanym przez Izbę Europejskim Kongresie MŚP do tej pory wzięło udział blisko 25 tysięcy osób!

Jesteśmy blisko polskich przedsiębiorców, uważnie wsłuchując się w ich propozycje i problemy – mówi Tadeusz Donocik, Prezes RIG w Katowicach. – To pozwoliło na stworzenie Kongresu, który realnie odpowiada na potrzeby, nie skupiając się wyłącznie na tematach będących na topie. Wiemy, że u podstaw działalności firmy leży kwestia zarządzania, prawa i podatków, jak również codziennej organizacji. Nie zapominamy przy tym o sieciowaniu polskich przedsiębiorców i współpracy międzynarodowej.

Tegoroczny Kongres podzielony jest na 10 ścieżek tematycznych, a każda z nich dzieli się na sesje panelowe i warsztaty. Uczestnicy będą mogli zarówno poznać zdanie ekspertów w wybranych zagadnieniach, zabrać głos w dyskusji, jak i pozyskać praktyczną wiedzę, również samodzielnie pracując nad wybranymi zagadnieniami.

Przedsiębiorcy biorący udział w EKMŚP dowiedzą są m.in. jak napisać dobry wniosek i realizować projekty dofinansowane z Unii Europejskiej oraz źródeł pozaunijnych, wdrożyć nowe skuteczne modele biznesowe czy jak zbudować solidny zespół pracowników oraz skutecznie go zmotywować. W ramach sesji panelowych zostanie przedstawiony szereg case studies, które na konkretnych przykładach pokażą jak wykorzystywane są rozmaite narzędzia w biznesie, np. aplikacje mobilne czy strona internetowa.

Podczas Kongresu łączymy: naukę, samorząd i biznes, wierząc, że ścisła współpraca między tymi środowiskami pozwoli na stworzenie nowej jakości rynku w zakresie prawa, zarządzania i edukacji zawodowej, co z kolei przełoży się na wzmocnienie podstaw polskiej gospodarki – dodaje Tadeusz Donocik.

Szeroko omawiany będzie także rynek pracy, szczególnie w kontekście nauki i edukacji. Od pracy 4.0 i Silver Economy, przez kształcenie dualne, aż po finansowanie szkoleń i doradztwa dla firm. W tym bloku tematycznym duży nacisk położono na współpracę biznesu i nauki, która pozwoli na spełnianie coraz to nowszych, bardziej wymagających oczekiwań rynku pracy.

Podczas wydarzenia nie zabraknie też tematów związanych z zagadnieniami energetycznymi. Wśród tematów spotkań znajdą się m.in.:

  • Przyszłość polskiej energetyki opartej o odnawialne i rozproszone źródła energii
  • Klastry Energii
  • Technologie energetyczne przyszłości – panel dyskusyjny z wykorzystaniem warsztatu

Niemniej ciekawie zapowiada się oferta tegorocznych Targów Biznes Expo, czyli imprezy towarzyszącej Kongresowi. Prezentacji oferty skierowanej do MŚP towarzyszyć będzie szereg spotkań B2B, również o charakterze międzynarodowym.

Ponadto w ramach targowej Strefy Prezentacji będzie można zarówno zapoznać się z ofertą dofinansowania przedsięwzięć
proekologicznych, jak i spotkać się z przedstawicielami ZUS i dowiedzieć się więcej o e-składkach.

Na tych, którzy szukają skutecznych narzędzi wsparcia sprzedaży oraz wiedzy dotyczących nowych technologii, podczas Kongresu czeka rozbudowana ścieżka marketingowa. W jej ramach uczyć będzie się można m.in. od takich potentatów jak Facebook czy Google, wziąć udział w Akademii Marketingu i Sprzedaży, porozmawiać o nowych technologiach w służbie
biznesu oraz najlepszych praktykach z zakresu budowania wizerunku firmy. Dzięki warsztatom w Strefie prezentacji uczestnicy będą mogli się zmierzyć również z kwestią występowania w mediach, radzenia sobie ze stresem czy asertywnością.

Udział w Kongresie jest bezpłatny, wymaga jedynie rejestracji poprzez www.ekmsp.eu

 

Źródło: Materiały prasowe organizatora

Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *